Siirry suoraan sisältöön

Suunnitelmissa mainoskuvat tai brändikuvat?

Keksistä saatte strategisen kumppanin ja osaavat tekijät, jotka näkevät, miten voitte saavuttaa markkinointiviestinnän tavoitteet mainoskuvien tai brändikuvien keinoin.

Julkaistu 1.10.2024 Blogi
Tarjoilija tarjoilee kahdelle henkilölle ravintolassa.

Mainoskuvat tai brändikuvat, miksi niitä oikeastaan tuotetaan? Koska haluatte viestiä visuaalisin keinoin, mikä yrityksenne on, mitä se tekee ja millaisia arvoja teillä vaalitaan. Ja tietysti tehdä kauppaa.

Tässä osaamme auttaa. Meille visuaalinen viestintä ei ole korkealentoista taidetta vaan maanläheistä yhdessä tekemistä. Se on ymmärryksen kasvattamista, ratkaisujen hakemista ja nappiin osuneita toteutuksia. Sen lisäksi, että saatte mainoskuvat yrityksellenne, saatte strategisen kumppanin ja ammattitaitoiset tekijät, jotka näkevät, miten voitte saavuttaa markkinointiviestinnän tavoitteet visuaalisen viestinnän keinoin.

Yrityksen ilmeen ja arvojen mukaiset brändikuvat

Brändikuvien tehtävä on kertoa yrityksenne arvoista. Helposti sanottu, mutta käytännön toteutus vaatii monen palasen ja yksityiskohdan miettimistä ja yhteen sovittamista.

Onko teillä jo ajatus siitä, millaisen tyylin ja tunnelman haluaisitte yrityksen brändikuviin tai mainoskuviin? Millaisia ihmisiä kuvissa esiintyisi? Millaisessa ympäristössä kuvat kuvattaisiin? Jos lyö tyhjää, se on ihan ok. Kerro meille, millaisia toiveita teillä on kuvien varalle ja mitä haluatte niillä saavuttaa. Sitten osaamme ehdottaa yrityksellenne sopivia ratkaisuja.

Jos henkilöstölläsi ei ole aikaa tai mahdollisuutta osallistua kuvatuotantoon, ei huolta. Tavismallipankissamme on tuhansia erinäköisiä, -ikäisiä ja -kokoisia tavallisia ihmisiä, jotka lähtevät mielellään kuvattavaksi. Etsimme kuviinne sopivimmat henkilöt, joista voitte itse valita juuri oikeat.

Lapsi ja aikuinen sohvalla.

Mainoskuvat pienintä yksityiskohtaa myöten

Supervoimamme visuaalisen viestinnän tekijänä on kuvausten huolellinen suunnittelu. Taitoa ja kokemusta tarvitaan tietysti myös, mutta vuodet ovat opettaneet, miten tärkeää on, että aikataulut ja pienimmätkin yksityiskohdat on suunniteltu tarkasti etukäteen. 

Teemme kuvauspäivästä yksityiskohtaisen kuvaussuunnitelman, jonka hyväksytämme teillä etukäteen. Suunnittelemme kuvauspaikat, mallit, vaatteet ja kuvausrekvisiitan hyvissä ajoin, jotta kuvauspäivänä kaikki on valmiina. Sillä tavoin varmistamme, että pystymme toteuttamaan villeimmätkin toiveet.

Miten ja missä mainoskuvat otetaan?

Mainoskuvauksen lokaatio riippuu siitä, millaisia kuvia toivotte. Hyvä kuvauslokaatio on olennainen osa onnistunutta kuvatuotantoa. Kuvat voidaan ottaa teidän tiloissanne, jossakin muussa kuvauslokaatiossa tai studiossa, jossa pystymme rakentamaan mielikuvituksellisiakin kuvaussettejä.

Etsimme tarvittaessa sopivan kuvauslokaation ja hoidamme kaikki kuvausjärjestelyt. Kuvausten lokaatio voi olla toimistomiljöö, tuotantotila, julkinen tila tai vaikka koti. Jos kuvaamme yrityksenne tiloissa, käymme etukäteen tutustumassa kuvauspaikkaan ja sovimme aikataulut niin, ettei kuvauksista aiheudu haittaa työskentelylle.

Metsätyökone metsän keskellä.

Laaja tuotanto-osaamisemme näkyy onnistuneissa brändikuvissa

Erikoistunut valokuvaaja näkee brändikuvien mahdollisuudet. Yksi on tuotekuvauksen mestari, toinen hyödyntää taitavasti vuodenajan valoa, kolmas tuo ihmisten välisiin kohtaamisiin selittämätöntä hehkua. Teidän ei tarvitse tietää, millaisen valokuvaajan mainoskuvillenne tai brändikuvillenne tarvitsette. Me huolehdimme oikean kuvaajan valinnasta. Käytettävissämme on monia valokuvauksen eri aloille erikoistuneita kuvaajia, jotka ovat kaikki kokeneita ammattilaisia.

Kuvatuotanto ei ole koskaan yhden tekijän varassa. Kuvauspaikalla voi olla esimerkiksi valokuvaaja, tuottaja, kuvaajan assistentti, kuvausjärjestäjä ja meikkaaja, joista jokaisella on oma tehtävänsä. Valikoimme tiimin kuvatuotannon luonteen ja toiveidenne mukaan, ja toimimme tiiviisti yhdessä tiukoissakin tilanteissa.

Brändikuvaus voi olla elämys

Brändikuvauksen tavoite on tuottaa yrityksellenne hyviä monikäyttöisiä kuvia. Jos kuvauksissa on myös hauskaa, se on erinomainen bonus. Kuvaukset voivat olla mieleen jäävä ja avartava elämys. Parhaassa tapauksessa kuvaukset herättävät keskustelua, yhdistävät ja sitouttavat henkilöstöä ja auttavat kaikkia ymmärtämään paremmin yrityksen arvoja ja tavoitteita.

Lopputuloksena saatte käyttöönne laadukkaiden brändikuvien kuvapankin, josta löytyy helposti oikeanlaiset kuvat kaikenlaiseen viestintään.

Soita tai meilaa, suunnitellaan yhdessä yrityksellenne brändikuvat!

Muita blogeja ja uutisia

78 syytä kuvata marraskuussa

Marraskuuko mahdoton kuvauskuukausi? Ei todellakaan! Yksi parhaista! Keksiläiset kertovat miksi.
  • Blogit

Näin järjestät onnistuneet henkilöstökuvaukset

Henkilökuvia tarvitaan päivittäin, ja niitä käytetään yhä monipuolisemmin. Erityisesti asiantuntijatyössä tuoreilla henkilökuvilla on iso merkitys. Nykypäivän henkilökuvista välittyy osaamisen lisäksi ilo, inhimillisyys ja persoona. Keräsimme vinkit onnistuneiden henkilöstökuvausten järjestämiseen.
  • Blogit

Keksi valtionhallinnon palveluksessa!

Keksi on Hanselin viestintä- ja markkinointipalveluiden dynaamisen hankintajärjestelmän sopimustoimittaja sopimuskaudella 2020–2026.
  • Uutiset

Ota yhteyttä