Siirry suoraan sisältöön
Korkealaatuiset brändikuvat

Luova visio ja kansainvälistä kokemusta

Visuaaliset elementit, erityisesti kuvat, ovat keskeinen osa B2 Impact -brändiä. Kuvien avulla uudistetun brändin ensiaskeleet markkinoilla tehtiin konkreettisiksi sekä omalle henkilöstölle että kohderyhmille. Keksi vastasi brändikuvapankin luomisesta.

Henkilö nojaa rakennuksen keltaiseen ulkoseinään.

Haastattelussa B2 Impactin Head of Marketing Kyösti Hagert ja Head of Group Communications Ida Marie Nygård.

Mikä B2 Impact ja miksi Keksi?

"B2 Impact on Suomen toiseksi suurin perintäyhtiö ja yksi johtavista luotonhallintayhtiöistä Euroopassa. Pääkonttorimme sijaitsee Oslossa ja yrityksemme on noteerattu Oslon pörssiin. Työllistämme noin 1700 henkilöä. Missiomme on rakentaa toiminnallamme terveellisempää taloutta.

Syyskuussa 2023 siirryimme B2Holding-nimestä B2 Impactiksi ja lokakuussa 2024 otimme Suomessakin käyttöön pitkäaikaisen omistajamme nimen. Tämä oli luonnollinen jatkumo strategiallemme: haluamme toimia yhtenä brändinä kaikilla markkinoillamme.

Osana brändiuudistusta tarvitsimme yhtenäisen brändikuvapankin. Sellaisen, joka toimii kaikilla markkinoilla. Tässä kohtaa Keksi tuli meille ratkaisevaksi avuksi. Keksi suunnitteli ja tuotti B2 Impactin uudet brändikuvat ja lisäksi toteutimme uudet brändinmukaiset henkilökuvat Suomen johtoryhmästämme ja myyntitiimistämme. Kokonaisuuteen kuuluu myös ohjeistus, jonka avulla voimme tuottaa yhtenäiset henkilökuvat myös muissa maissa."

Henkilöitä neuvotteluhuoneessa.

Miten Keksi vakuutti teidät?

"Alusta asti tunsimme, että voimme luottaa keksiläisten luovaan visioon, kansainväliseen kokemukseen ja vahvaan projektinhallintaan. Suuri brändiuudistus useilla markkinoilla samanaikaisesti vaati kumppania, joka hallitsee projektin kaikki vaiheet. Keksin avulla kaikki sujui mallikkaasti ja pystyimme keskittymään omaan osuuteemme.

Kaikista Keksin kuvaajista Katri Lehtola oli meille juuri oikea valinta. Hänen erityisosaamisensa ja kädenjälkensä istuu täydellisesti brändiimme."

Alusta asti tunsimme, että voimme luottaa keksiläisten luovaan visioon, kansainväliseen kokemukseen ja vahvaan projektinhallintaan.

Millaista yhteistyö oli?

"Yhteistyö Keksin kanssa oli alusta asti mutkatonta, läpinäkyvää ja ystävällistä. Keskustelut olivat avoimia ja rehellisiä, ja kaikki tärkeät asiat käsiteltiin huolella. Missään vaiheessa emme törmänneet ikäviin yllätyksiin. Ja matkan varrella toiveitamme kuunneltiin tarkasti ja kysymyksiimme vastattiin selkeästi. Keksi ehdotti meille useita eri ratkaisumalleja, kertoi avoimesti niiden hyvät ja huonot puolet ja auttoi meitä ymmärtämään valintojemme vaikutukset lopputulokseen.

Keksin kustannusarvio piti kaikilta osin, eikä odottamattomia kustannuksia tullut. Suosittelemmekin muita vastaavassa tarpeessa olevia keskustelemaan alusta asti avoimesti käytettävissä olevasta budjetista. Silloin kuvatuotannon vastuullisesti toimivat ammattilaiset osaavat ehdottaa parasta mahdollista toteutustapaa."

Kaksi henkilöä seisovat ulkona, toisella henkilöllä on pyörä.

Täyttikö lopputulos odotuksenne?

"Katrin ottamat kuvat ovat juuri sitä, mitä halusimme: hänen luova otteensa ja ihmisten aito kohtaaminen kameran välityksellä tuo juuri toivomaamme ilmettä uudistuneeseen brändiimme. Kuvat istuvat erinomaisesti uuteen visuaaliseen ilmeeseemme, joka on suunniteltu toisella puolella Eurooppaa."

Keksin kustannusarvio piti kaikilta osin, eikä odottamattomia kustannuksia tullut. Suosittelemmekin muita vastaavassa tarpeessa olevia keskustelemaan alusta asti avoimesti käytettävissä olevasta budjetista.

Miten tärkeänä pidätte visuaalista viestintää brändinne rakentamisessa?

"Visuaaliset elementit, erityisesti kuvat, ovat keskeinen osa brändimme tarinaa. Uuden brändimme ensiaskeleet markkinoilla tehdään kuvien avulla konkreettisiksi sekä omalle henkilöstöllemme että kohderyhmillemme."

Mitä suosittelisitte muille, jotka harkitsevat yhteistyötä Keksin kanssa?

"Keksin vahvuus on heidän projektinhallinta- ja tuotanto-osaamisessaan. He eivät pelkästään luo upeita kuvia, vaan varmistavat, että projekti sujuu ilman ikäviä yllätyksiä ja lopputulos on korkealaatuinen – sekä taiteellisesti, visuaalisesti että viestinnällisesti."

Kaksi henkilöä tulee hissistä ulos kassien kanssa. Kaksi henkilöä käyttävät puhelimen laskinta.
Kaksi henkilöä asunnossa, jonka pöydällä on kukkia maljakossa.

Tiimi

  • Jenni-Justiina Niemi Asiakasvastaava
  • Liisa Eerola Tuottaja
  • Katri Lehtola Kuvaaja
  • Marita Kouhia Stylisti
  • Tiina Willman Meikkaaja
  • Julia Paajanen Assistentti
  • Jesse Pohjonen Assistentti

Muita esimerkkejä töistämme

KEKSI_MMalk_Work_In_Finland_Vapaalla-074_5720~2

Suomi-kuvaa ulkomaisille työntekijöille

Kuvien tavoitteena on viestiä realistisesti suomalaisesta yhteiskunnasta, tukea työpaikkojen monimuotoisuutta ja kuvastaa Suomen kilpailutekijöitä maailmalla.
  • Asiantuntija-apu
  • Valokuvaus
  • Tavismallit
Katri_Lehtola_KEKSI_MH_KP1-1460~2

Metsähallituksen brändikuvaukset

Metsähallituksen kesäkuvatuotannon tiimi näki hikeä ja heittäytymistä, vilpitöntä iloa ja aitoa metsätyötä. Ja tietysti maailman kauneinta suomalaista kesämaisemaa, helteellä höystettynä. Testasimme samalla hybridituotantoa, joka osoittautui menestykseksi.
  • Asiantuntija-apu
  • Valokuvaus
  • Video
Mikko_Vahaniitty_KEKSI_Etra_hameenlinna-00783~3

Etran palveluasenne visuaaliseen muotoon

Loimme Etralle yrityksen arvomaailmaa ja ainutlaatuista palveluasennetta heijastelevan brändi-ilmeen. Kuvakonsepti herätettiin eloon hybridimallilla toteutettujen kuvauspäivien avulla, jolloin kuvista ja videoista syntyi monipuolinen ja yhtenäinen visuaalinen maailma.
  • Valokuvaus
  • Video
  • Tavismallit
  • Asiantuntija-apu

Ota yhteyttä