Keissi
Palkittujen informaatiomuotoilijoiden paljastuksia
Mitä informaatiomuotoilu oikeastaan on? Ja mitä se ei ole? Onko informaatiomuotoilussa tilaa luovuudelle alkuunkaan? Grafian vuoden graafikko 2024 -tunnustuksen saaneet Juuso Koponen ja Jonatan Hildén piipahtivat Keksin toimistolla haastateltavana!
Vinkit infografiikan hankintaan
-
1.
Määritä viestinnälliset tavoitteet
Mieti tarkkaan, mihin infografiikalla pyritään. Miksi juuri visualisointi on se keino, jolla viestinnälliset tavoitteet voitaisiin saavuttaa?
-
2.
Aseta realistiset odotukset
Visuaalisuudella voidaan tehdä paljon, kun on ensin rajattu oikein se, mitä ollaan tekemässä, ja ymmärretty ilmaisutavan mahdollisuudet.
-
3.
Nimeä projektiin sisältövastaava
Organisaatiossa on hyvä olla henkilö, joka tuntee datan ja pystyy vastaamaan siihen liittyviin kysymyksiin.
Tiimi
-
Juuso Koponen Informaatiomuotoilija
-
Jonatan Hildén Informaatiomuotoilija
-
Markus Pentikäinen Kuvaaja
-
Lyydia Mäkipää Leikkaaja
Muita esimerkkejä töistämme
Metsä Fibren digitaalinen vuosikatsaus
Keksin suunnittelemat visualisoinnit helpottavat vuosikatsauksen silmäilyä, ja interaktioiden avulla voi syventyä kiinnostavaan aiheeseen.
- Informaatiomuotoilu
- Asiantuntija-apu
Brändikuvia ja videomateriaalia VR:n moniin kanaviin
”Laadukasta, brändinmukaista, kustannustehokasta, mutkatonta, idearikasta ja helppoa.” Näin VR:ltä kuvaillaan yhteistyötä Keksin kanssa.
- Valokuvaus
- Video
- Tavismallit
- Asiantuntija-apu
Informaatiomuotoilun ostajan muistilista
Informaatiomuotoilu on tarkkaa, herkkää ja erityisosaamista vaativaa hommaa. Mitä on oleellista osata vaatia, kun tilaat informaatimuotoilua?
- Informaatiomuotoilu
- Asiantuntija-apu