Siirry suoraan sisältöön
Keissi

Brändikuvia ja videomateriaalia VR:n moniin kanaviin

”Laadukasta, brändinmukaista, kustannustehokasta, mutkatonta, idearikasta ja helppoa.” Näin vastasi VR:n sisältösuunnittelija, Inka Honkanen, kun kysyimme, millaista yhteistyö Keksin kanssa on.

Kaksi henkilöä katsoo junan ikkunasta ulos.

Mitä VR haluaa viestiä brändikuvilla ja -klipeillä, VR:n sisältösuunnittelija Inka Honkanen?

”Haluamme viestiä brändikuvilla ja -videoilla junamatkailun helppoutta ja sitä, miten juniemme palvelut vastaavat erilaisten matkustajien tarpeisiin. Kuvien avulla tuodaan esiin junan palveluita ja sitä, miten matka-ajan voi käyttää hyödyksi. Kuvien avulla haluamme inspiroida ihmisiä tekemään ympäristöviisaita valintoja ja kulkemaan niin arjen kuin vapaa-ajan matkoja junalla.”

Missä kaikkialla kuvia ja videoklippejä käytetään?

”Aineistoja käytetään laajasti läpi eri kanavien. Eniten materiaalit näkyvät omissa digikanavissamme (vr.fi & VR Matkalla -sovellus) sekä sosiaalisessa mediassa. Niitä käytetään myös digimainonnassa sekä sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä – toisinaan myös fyysisissä mainospinnoissa, kuten junajulisteissa.”

Keksin kanssa työskentely on osoittautunut mutkattomaksi, idearikkaaksi ja helpoksi kaikin puolin.

Inka Honkanen VR

Mikä on teille tärkeää tuotantokumppanin valinnassa?

”Laadukas ja brändinmukainen tuotos on kaiken a ja o, mutta arvostamme myös avaimet käteen -toimintatapaa ja perusteellista tuotannon suunnittelua. Myös kustannustehokkuus kuvauspäivien ja niistä saadun materiaalin välillä vaikuttaa valintaamme.”

Kolme henkilöä oluella junassa.

Miksi juuri Keksi valikoitui kumppaniksi kuva- ja klippituotantoon?

”Kilpailukykyinen hinta yhdistettynä saatavan materiaalin suureen määrään on Keksin ehdoton kilpailuvaltti. Kuvauksista saadun materiaalin laajat käyttöoikeudet ja pitkä käyttöikä ovat myös tärkeitä tekijöitä. Keksin kanssa työskentely on osoittautunut mutkattomaksi, idearikkaaksi ja helpoksi kaikin puolin.”

Kilpailukykyinen hinta yhdistettynä saatavan materiaalin suureen määrään on Keksin ehdoton kilpailuvaltti.

Inka Honkanen VR

Mitä erityispiirteitä on junassa kuvaamisessa?

”Juna tilana luo tiettyjä haasteita ahtautensa vuoksi kuvakulmien ja valaisun suhteen. On myös oma operatiivinen palapelinsä saada tietynlainen juna tiettyyn paikkaan tiettynä aikana, sillä kalusto on pääsääntöisesti tehokkaasti ajossa. Olemme ratkoneet näitä haasteita järjestämällä kuvauksia pääosin varikolla, jolloin emme ole niin tiukasti junien kulkuaikataulujen varassa. Varikolla seisovassa junassa taas on haasteena ikkunasta näkyvä maisema, tai ennemmin sen puuttuminen. Keksi on tuonut tähän hyviä ratkaisuja, joiden avulla etenkin videoklippeihin on luotu uskottavan näköistä liikettä.”

Kolme henkilöä ottaa yhteiskuvaa junassa.

Miten kuvailette Keksin tavismalleja ja malliprosessia?

”Mallien valinta on tehty melko helpoksi. Jokaiseen rooliin on ollut muutama ehdokas, joista on voitu valita kuhunkin kuvauksiin sopiva porukka. Suurin osa tavismalleista on ollut ilmiömäisen luontevia kameran edessä. Ainoastaan lapsiesiintyjillä on ilmennyt joskus pientä ramppikuumetta, mikä on tietysti täysin ymmärrettävää.”

Henkilö puhelimessa junassa. Henkilö kirjoittaa paperille junassa.

Tiimi

  • Jenni-Justiina Niemi Asiakasvastaava
  • Liisa Eerola Tuottaja
  • Pia Inberg Valokuvaaja
  • Mika Pakarinen Videokuvaaja
  • Helena Taylor Stylisti
  • Anne Flink Meikkaaja
  • Jesse Pohjonen Assistentti
  • Ahmet Karayel Assistentti

Muita esimerkkejä töistämme

Keksi_KLe_LSL_2024-3235_oma_portfolio

Brändikuvat helposti ja järjestelmällisesti

Olemme saaneet toteuttaa Lahden Seudun Liikenteelle jo kahdet brändikuvaukset: toiset keskikesällä ja toiset kevättalvella.
  • Valokuvaus
  • Tavismallit
YTN_screenshot_2x3

Informaatiomuotoilun ostajan muistilista

Informaatiomuotoilu on tarkkaa, herkkää ja erityisosaamista vaativaa hommaa. Mitä on oleellista osata vaatia, kun tilaat informaatimuotoilua?
  • Informaatiomuotoilu
  • Asiantuntija-apu
KEKSI_MMalk_Work_In_Finland_Vapaalla-074_5720~2

Suomi-kuvaa ulkomaisille työntekijöille

Kuvien tavoitteena on viestiä realistisesti suomalaisesta yhteiskunnasta, tukea työpaikkojen monimuotoisuutta ja kuvastaa Suomen kilpailutekijöitä maailmalla.
  • Asiantuntija-apu
  • Valokuvaus
  • Tavismallit

Ota yhteyttä